Sunday, June 19, 2011

#Tweak 14 : AndroidLoader




AndroidLoader merupakan sebuah tweak yang menjanjikan kepuasan bagi penggemar jalan pintas! Mengapa? Kerana AndroidLoader menyediakan satu folder ringkas dimana ianya mengandungi kesemua apps yang kita install diisi dalam satu folder.

Dibawah disediakan screen shots yang untuk tweak ini:



Flash Notification



Saksikan video review seperti yang dibawah untuk melihatnya beraksi:



Video tidak load atau terpapar? Tekan disini.

Untuk proses installation, anda perlu menggunakan Cydia sebagai platform untuk install. Ikut step seperti dibawah bagaimana untuk install AndroidLoader menggunakan Cydia.

1.Buka Cydia.

2.Manage > Sources > Edit > Add > (Masukkan repo seperti dibawah):

http://cydia.xsellize.com/
3.Selepas itu tap pada Add Source.

4.Tunggu sehingga proses download packages selesai.

5.Kemudan, dalam Cydia, pergi ke Search dan taip "AndroidLoader". Tanpa Quoate.

6.Download dan install. Kemudian reboot iPhone anda.

7.Voila! Anda telah berjaya install!

By Nazrin with 12 comments

12 comments:

Salam perkenalan bro Yenkerhack..nice tweak..aku dah try dan skrg tgh guna pada iphone 4 aku..tgh tengok mcm mana keserasian tweak ni dgn cara penggunaan seharian aku..untuk pengetahuan bro aku baru saja sebulan menubuhkan satu blog yang menceritakan perihal produk Apple dan berkenaan Jailbreak.Harap kita dapat bersama-sama bertukar-tukar pendapat selepas ni.
Salam..

Ohh.. dah usha blog anda.. Menarik. Ok no hal... boleh saja nak share ilmu... Dalam perancangan nak tubuhkan forum berkenaan iphone dalam bahasa Melayu. Sebab dalam Malaysia masih belum ada penubuhan forum seakan akan Sinfiliphone. Mungkin saudara dapat joint venture dengan kami.

Dah tentu..takde masalah..boleh inform bila2 je..apa2 hal tinggal msg kat shoutbox blog aku pun ok..tak pun email..

Orite... roger macam tu... boleh jemput jadi admin nanti.. :)

InsyaAllah..rasanya takde masalah..akan cuba mana yang termampu..jemputan tu diterima dengan hati yang terbuka.. :-)..terima kasih..

Facebook untuk blog yang baru aku tubuhkan tu : hairulaznidotcom@gmail.com

Twitter : hairulazni77

Kalau ada masa bro boleh la add facebook dan follow twitter tu..

Semua itu sudah dibuat..

Pasal forum tu, mungkin kena tunggu dana mencukupi baru dapat buat..

Salam bro..Sorry..semalam nama facebook fanpage yg aku bagi tu salah..fanpage facebook untuk blog aku, hairulazni.com..

Post a Comment